top of page
  • Lucia Kurillo

Dve knižky o záhradnej architektúre, ktoré by mal mať každý architekt...

Séria: ArchitektKA číta knihy...



Prvú knižku ‚Žijte ve své zahradě‘ od záhradného architekta Ferdinada Lefflera som náhodou našla v jednom známom slovenskom kníhkupectve. Táto kniha ma zaujala najmä tým, že okrem realizácii s popisom a situáciou sa v nej nachádzajú aj základné informácie ako si naplánovať takú peknú záhradu. Jednoduchá príručka nie len pre bežných ľudí ale aj pre architektov, ktorý by mali aspoň trochu pochopiť čo robia záhradní architekti a prečo je nutnosť s nimi spolupracovať. A aby som nevynechala, tak v poslednej kapitole sú ešte aj technické detaily s základným popisom.



“....tak aby náš výsledok bol čo najlepší...


Po tej knihe som začala mať väčší záujem o prácu záhradného architekta, tak aby som mu to ja ako architekta čo najviac uľahčila, tak aby náš výsledok bol čo najlepší. Preto som si v nasledujúcich voľných chvíľach skúsila jednu záhradu len koncepčne navrhnúť a teda nebolo to ľahké. Až vtedy som pochopila, že už pri koncepte domu musím rozmýšľať najmä nad tým aké výhľady budú zažívať obyvatelia domu a to ako osadením domu určím rozdelenie záhrady.


Tento koncept som zverejnila aj v svojom portfóliu



...knihu dostala aj s venovaním...

Po necelom mesiaci som zablúdila na stránku autora, kde som našla aj druhé pokračovanie. Knihu ‚Zelené pokoje‘ som si už objednala priamo od autora, kde som knihu dostala aj s venovaním 😉

Najviac som sa tešila na samotné návrhy záhrad a študovanie situácii ale aj na kapitolu o ‚pokojoch‘, ktoré tak ako máme vnútri domu máme aj na záhrade, a ani si to neuvedomujeme. Vysvetlenie jednotlivých ‚pokojov‘ vás donúti rozmýšľať čo vlastne v záhrade chcete zažívať a či pozemok budete využívať aj v zimných mesiacoch. V poslednej kapitole sú praktické návrhy na trvalkové záhony, ktoré sú pre mňa obohatené kreslenými vizualizáciami, čo mňa úplne najviac potešilo.






21 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page