top of page
  • Lucia Kurillo

Architekt/ka vie 'tak trochu' všetko...


Ak je architektonická štúdia dobre premyslená, tak ostatné fázy projektu už idú ako „po masle“...



Preto som si ja ako  študentka architektúry prešla viacerými profesiami, ktoré by som mala aspoň koncepčne ovládať. Niektoré aj viac ako koncepčne ;-)

Ja som mala trošku výhodu, keďže som študovala dvojodborové štúdium, takže niektoré profesie mám zmáknuté trochu lepšie ako architekti, ale žiaľ len teoreticky ;-)




Teda, Aké profesie /odbory/ by mal mať architekt naštudované a prečo?

  • ARCHITEKTÚRA ako taká

územne plánovanie, krajinné plánovanie, ekológia, – tým to celé začína, už pri

plánovaní, kde, kedy a čo sa začne navrhovať

#urbanizmus, tvorba krajiny a záhrad, #dendrológia

architektonická kompozície

náuka o budovách

rekonštrukcie pamiatok, priemyselné dedičstvo


  • Hlavné profesie /sa výlučne spájajú so stavbou, teda ak sa venujete ako architekt/

konštrukcie pozemných stavbe, stavebné hmoty

technické zariadenie budov - vodovod, kanalizácie, plynovod, elektrika /silnoprúd/,

vzduchotechnika, slaboprúd

stavebná fyzika - #akustika, #osvetlenie, oslnenie, tepelná technika, požiarna ochrana

statika - betónové a murované konštrukcie, oceľové a #drevené #konštrukcie

stavebné #právo

  • Pomocné profesie /toto sú hlavne pre architekta, ktorý sa venuje územnému plánovaniu/

technická infraštruktúra sídel, dopravné #stavby

  • Bonusové profesie

#geológia, mechanika zeminy, #geodézia, provadení stavieb

Je toho fakt dosť, a teraz si predstavte, že pod každým názvom je jeden človek /profesant/, ktorý sa do projektu pripojí. Samozrejme nie všetkých budete pri projekte rodinného domu potrebovať, ale sú prípady, kedy sa zapoja aj do menšieho projektu rodinného domu.


A teda architekt je ten človek, ktorý rozbieha projekt a už pri navrhovaní konceptu myslí nato ako budú pokračovať za ním profesanti. Preto si vždy uvedomme, že výsledné dielo architekta je kompromis hlavne medzi klientom a ním ale aj medzi profesantami, úradmi,... 




82 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page